Freedom Trail.

Hejsanhejsan! Sååå, idag har jag varit turist hela dagen! Klockan 12 packade jag ner en vattenflaska och började min vandring, den så kallade "freedom trail." Egentligen ska man gå den från där all turistinformation är, till the monument. Men eftersom jag redan bor precis bredvid monumentet så var jag rebell och gick åt andra hållet, hehe! Jag mötte helt enkelt allt folk från både Tyskland, Kina och en norsk familj (säkert andra länder också, menmen, inte vad jag noterade iallafall). På vägen kunde man gå in i olika museer och liknande, gratis var det flesta, men valde några få, eftersom det var så jädra varmt! När man gick "turen" så fick man följa en röd linje med gatsten hela vägen, och hela tiden tänkte jag, stackars människa som har fått lägga all denna sten...! Jag menar man gick i ca 2 timmar, det är verkligen en himla massa sten! Haha det roliga var att de hade verkligen organiserat vägen för hela tiden, lite då och då så gick man förbi en souvenir affär eller liknande! Bara för oss turisters skull! ^^ I slutet av the freedom trail så gick man igenom ett område så kallat "North End", ett italienskt område, med italienska klädaffärer, restauranger, den så kallade gelato (glassen), den smakade faktiskt väldigt bra, för att ha varit gjord här! Jag älskade verkligen det stället, allting var så bra, till lunch passade jag på att äta (kommer inte ihåg vad det heter men) typ bröd med mozzarella, tomat och kyckling i, nomnomnom! Så det har varit en himla massa gång idag, man avslutade vandringen precis i närheten av Gouverment center (en trolley station, eller så kallad subway), så jag kunde åka direkt därifrån för att plocka upp Georgia från camp! Super duper! Nu ska jag kolla Criminal Minds, imorn blir det iväg att kolla på Georgia's teatershow, ett avslut för hennes camp. Ska också försöka träffa 2 av the Brainer's grannar, de är båda sexton, imorgon, så det blir nog bra! Sen blir det sol och bad i 2 dar! Livet leker! Bilderna nedanför är en på ett ställe från the Freedom trail. Minne av soldater och andra människor som dött i Irak osv! Väldigt fint gjort, blev så himla rörd av det! Försök också att läsa vad det står! Det var säkert flera tusen av dem! Bilden nedanför är nu, kvällstid, gatan ner från huset! Vackert, underbart! Massa pussar och kramar! Vi hörs snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!